Schoon succes voor ICO Cleaning

40% meer organisch verkeer, binnen een mum van tijd

Je hebt net een nieuw huis gekocht, alles is fris en nieuw, en je bent klaar om te genieten van je eerste avond op je prachtige bank. Maar dan, terwijl je ontspannen achteroverleunt met een glas rode wijn, gebeurt het ondenkbare. De wijn klotst over de rand van je glas en belandt met een dramatische plons op de lichte stof van je nieuwe bank. Een vlek die zich meteen vastbijt in de stof, en je hart zinkt. Wat nu?

Voor veel mensen zou dit een reden zijn om in paniek te raken, maar voor ICO Cleaning is dit slechts een gewone dag op kantoor. Dit schoonmaakbedrijf is gespecialiseerd in het verwijderen van zelfs de meest hardnekkige vlekken, of het nu gaat om banken, stoelen of ander meubilair. Maar wat doe je als je niet genoeg klanten hebt om al die vlekken aan te pakken?

Meer verkeer, meer klanten

ICO Cleaning is goed in wat ze doen, maar ze hadden moeite om hun online aanwezigheid om te zetten in meer klanten. Hun website trok wel wat verkeer, maar niet genoeg om echt impact te maken. Het probleem? De website was niet SEO-vriendelijk geschreven, er ontbraken meta titels en er zaten 404-fouten in de website. Ook had de website geen sterke backlinks, waardoor hun online autoriteit te wensen overliet.

Een digitale schoonmaakbeurt

De website heeft een schoonmaakbeurt gekregen. Het proces begon met een pagina optimalisatie, waarbij ik een dienstenpagina heb herschreven en geoptimaliseerd voor zoekwoorden die relevant zijn. Nu komen de juiste bezoekers op de website terecht.

Daarna heb ik de technische fouten op de website aangepakt. Denk aan het oplossen van gebroken links, meta titels en beschrijvingen. Technische SEO is vaak onzichtbaar, maar zorgt er wel voor dat zoekmachines zoals Google ICO Cleaning beter kunnen vinden en dus hoger laten ranken.

Tot slot, door sterke backlinks te verkrijgen van relevante en autoritaire websites, is de online geloofwaardigheid van ICO Cleaning versterkt. Hiermee verbeter je niet alleen de positie in de zoekmachine, maar trek je ook meer organisch verkeer aan.

Een schone groei van 40%

En wat was het resultaat van al deze inspanningen? Binnen een paar maanden zag ICO Cleaning hun organisch verkeer met maar liefst 40% toenemen. Dit betekende niet alleen meer bezoekers, maar ook meer klanten die hun bank of stoel aan hen toevertrouwden voor een grondige reiniging. Net zoals die hardnekkige wijnvlek die met de juiste aanpak verdwijnt, verdween ook hun probleem van te weinig klanten.